Wiadomości branży mięsnej

Greckie zakłady mięsne Ifantis wykorzystują zalety nowych folii Cryovac Darfresh z nadrukiem. IFANTIS SA jest jednym z największych zakładów mięsnych w Grecji.

W skład całej grupy wchodzi kilka firm spożywczych działających w pięciu głównych sektorach rynku: mrożonkach, wyrobach piekarniczych, świeżym makaronie, serach i, oczywiście, w wędlinach i wędzonkach, które stanowią najważniejszą część jej działalności.
Od samego początku Ifantis inwestuje w nowe technologie, aby jak najlepiej zaspokajać potrzeby konsumentów. Największe znaczenie dla firmy ma to, aby oferowane przez nią produkty miały najwyższą jakość i były doskonałe. Dzięki temu Ifantis stał się jedną z największych w Grecji firm w branży mięsnej. Wyroby marki Ifantis zaspokajają gusta nawet najbardziej wymagających konsumentów, a firma potwierdza ten fakt swoim sloganem reklamowym: "Wybierając Ifantis, wybierasz jakość".

Jak skutecznie wyróżnić swoje produkty na sklepowej półce
Strategia handlowa i marketingowa firmy Ifantis zakłada zróżnicowanie oferty produktowej i innowację. To skłoniło ją do wybrania w latach 90. oryginalnego opakowania próżniowego Darfresh z efektem "skin" firmy Sealed Air Cryovac. Tą metodą pakowane są wędliny w systemie Case-Ready w porcjach detalicznych. Teraz, podążając za nowoczesnym trendem w kierunku atrakcyjnych wizualnie, przykuwających uwagę konsumentów opakowań, firma zastosowała najnowsze folie Decyzję o wprowadzeniu nowych opakowań podjęto z myślą o rosnących wymaganiach klientów. Chociaż firma czerpie liczne korzyści z systemu pakowania Darfresh już od ponad dziesięciu lat, zastosowanie innowacyjnych folii z nadrukiem daje jej znaczną przewagę rynkową, Nowe opakowanie oferuje to, czego oczekują konsumenci: atrakcyjny, nowoczesny wygląd, produkty, które dłużej pozostają świeże, i wygodę użytkowania. Do efektownego, przyciągającego uwagę opakowania Darfresh z nadrukiem Ifantis wybrał prosty, minimalistyczny design, który wzmacnia komunikację marki i podkreśla ogólny wygląd produktu.

Spełniona obietnica: Atrakcyjne opakowanie

W styczniu 2009 roku firma Sealed Air dostarczyła dla firmy Ifantis pełny system pakowania Darfresh składający się z folii Cryovac z nadrukiem - górnej Darfresh TP055 i dolnej Darfresh RSW03X00 w kolorze białym - wraz ze specjalistyczną maszyną Darfresh R272, etykieciarką i drukarką termiczną. Sealed Air wspierał wdrożenie nowego rozwiązania, oferując szeroką gamę usług profesjonalnych, w tym: szkolenie z aplikacji, opracowanie designu (z różnymi propozycjami wzorów), zadruk folii i instalację maszyn (wraz z integracją z etykieciarką i drukarką termiczną). Dodatkowo wszystkie etapy wdrożenia tego systemu wspierały burze mózgów i pomoc przedstawicieli handlowych firmy Sealed Air.

Dobrze znany w handlu detalicznym system pakowania próżniowego Darfresh z efektem "skin" firmy Sealed Air jest od dawna kojarzony z wysoką wartością i wyjątkową jakością produktów spożywczych. Atrakcyjne opakowanie podkreśla ich jakość premium, eksponując je w punkcie sprzedaży i sprawiając, że wyróżniają się spośród oferty konkurencji. Nie pozostawia żadnych wątpliwości, że jego zawartość jest bardziej wyrafinowana niż inne produkty, co uzasadnia też wyższą cenę.

Wielki sukces w handlu detalicznym i wśród konsumentów
Nowa seria produktów firmy Ifantis jest dostępna w największych sieciach handlowych w całej Grecji. Detaliści zyskali dzięki nowemu opakowaniu wiele korzyści. Przede wszystkim, folie Darfresh z nadrukiem nadają wędlinom Ifantis unikalny wygląd, świeży i atrakcyjny wizualnie i wyróżniają je na tle innych produktów w bardziej konserwatywnych opakowaniach. Tak zapakowane wyroby można w nowoczesny sposób eksponować w punkcie sprzedaży, np. w pozycji pionowej, co oznacza efektywniejsze wykorzystanie powierzchni sprzedażowej, ale też niższe koszty logistyki. Nie bez znaczenia jest także długi okres trwałości (w zależności od produktu - od 16 dni do 8 tygodni). Poza tym, tego rodzaju opakowanie stwarza szerokie możliwości w zakresie promocji, stanowiąc doskonałe medium do komunikowania się z konsumentem.
Również kupujący okazali wielki entuzjazm w stosunku do nowego opakowania. Szczególnie docenili w nim atrakcyjny efekt "drugiej skóry", wygodę związaną z łatwym otwieraniem, długi okres trwałości i bezpieczeństwo. W drugiej połowie 2008 roku Ifantis przeprowadził ogólnokrajowe badanie rynku, które wykazało, że konsumenci oczekują opakowania o atrakcyjnym wyglądzie, wyróżniającego je spośród innych produktów i łatwego do zapamiętania i rozpoznania na sklepowych półkach. A opakowanie Darfresh z nadrukiem z pewnością spełnia wszystkie te kryteria.

Profesjonalizm i strategiczna współpraca z dostawcą
"Dla nas Sealed Air Cryovac to nie tylko dostawca, ale też profesjonalny partner strategiczny. Dlatego nasza współpraca układa się doskonale już od ponad 15 lat" - powiedział dyrektor zarządzający firmy Ifantis. - "Jesteśmy z niej bardzo zadowoleni. Kiedy zamierzamy wprowadzić nowy produkt, po prostu dzwonimy do przedstawicieli marki Cryovac, a reszta dzieje się sama".

IFantis :
Grupę spożywczą Ifantis tworzy kilka firm działających w pięciu obszarach biznesowych: przetwory mięsne, mrożonki (hamburgery, klopsiki, pizza itp.); tradycyjne sałatki greckie; wyroby piekarnicze (croissanty, bułki i in.) oraz świeży makaron (tagliatelle, rigatoni, ravioli, tortellini). W skład portfolio produktów firmy, liczącego w sumie około 500 produktów, wchodzi także tradycyjny grecki ser feta wyrabiany z mleka owczego i koziego.

W skład grupy wchodzą następujące firmy spożywcze:
- Ifantis Romania dystrybuująca szeroką gamę kiełbas i innych wyrobów;
- The Luncheon Meat Evrou - firma produkująca wędliny, nabyta przez Ifantis w 1998 roku, jeden z liderów tego sektora rynku z wysoką wydajnością produkcji sięgającą 9 tysięcy ton wyrobów rocznie;
- Baker SA produkująca mini croissanty i bułki;
- Buon Apetito produkująca różne rodzaje świeżego makaronu;
- Certyfikowany ser feta firmy Ifantis jest produkowany w nowoczesnym zakładzie ze świeżego, miejscowego mleka owczego i koziego.

Firma zatrudnia 865 pracowników. W 2008 roku jej obroty osiągnęły 108 milionów euro, co oznacza utrzymanie 10% wzrostu. Produkty są dystrybuowane w całej Grecji, a także w Bułgarii, Rumunii, na Cyprze, Malcie oraz w Turcji, Słowenii i w Niemczech. Grupa prowadzi 3 zakłady przetwórstwa mięsnego (w tym jeden w Bukareszcie), jeden zakład produkcyjny, fabrykę sera feta, a ponadto zarządza 13 centrami dystrybucji.

Firma realizuje intensywne kampanie reklamowe promujące markę Ifantis, przede wszystkim w telewizji, ale także w radio. Regularnie prowadzi działania promocyjne, takie jak degustacje w punktach sprzedaży, a jednocześnie organizuje seminaria edukacyjne dla przedstawicieli branży gastronomicznej i handlu detalicznego na temat produktów Ifantis i ich zalet.

Informacje :
System pakowania próżniowego Cryovac Darfresh z efektem ścisłego przylegania typu "skin" (Vacuum Skin Packaging - VSP) obejmuje szeroką gamę górnych i dolnych folii o właściwościach barierowych. Gwarantuje on najwyższe bezpieczeństwo i hermetyczność zgrzewów. Wyjątkowy efekt drugiej skóry, dokładnie dopasowujący się do naturalnego kształtu produktu, dostarcza konsumentom opakowanie o wyróżniającym się, atrakcyjnym wyglądzie. Inne zalety to: możliwość pionowej ekspozycji na półce dzięki temu, że opakowania te są odporne na wycieki, oraz świetnie zachowany smak mięsa.

Folie Cryovac Darfresh mają możliwość umieszczenia na nich nadruku, co pozwala na skuteczniejsze przekazanie informacji o produkcie i stwarza lepsze możliwości brandingu. Oferta systemu Cryovac Darfresh obejmuje także liczne innowacje, np.: górna folia z nadrukiem do produktów o niskim profilu, dolne folie piankowe, funkcje łatwego otwierania i łatwego zdejmowania folii dla większej wygody konsumentów, łatwo odchodząca folia Cryovac Darfresh umożliwiająca przywrócenie w pełni naturalnej barwy mięsa oraz folie do stosowania w mikrofali.