Wiadomości branży mięsnej

Rynek spożywczy to niełatwa branża, w której istnieje silna konkurencja. Jednak firma, która chętnie słucha głosu konsumentów, ma szansę poznać ich potrzeby i lepiej dostosować ofertę do zmieniających się trendów. Tę drogę obrały m.in. Zakłady Mięsne Pamso z Pabianic i jak wykazały badania konsumenckie przeprowadzone na przełomie kwietnia i maja przez łódzką firmę badawczo-doradczą „Monitor - Badania i Rozwój Organizacji” – Pamso okazało się najchętniej kupowaną marką wędlin w województwie łódzkim.

Ponad 43% badanych spontanicznie zadeklarowało, że na ich stołach najczęściej goszczą wędliny z Pabianic, a 68% badanych przyznało się do kupowania wyrobów oznaczonych logo Pamso.
Tym samym, ZM Pamso zdecydowanie zdystansowały inne lokalne marki, takie jak: Grot (kupuje ją 40% badanych), Kawiks (18%), Lichawa (12%), Zbyszko(10%). Najpoważniejszymi konkurentami w województwie łódzkim, którzy jednak nie zagrozili popularności Pamso, okazały się marki ogólnopolskie: Sokołów (kupuje ją 67% badanych), Morliny (57%) i Krakus (44%).

Przeprowadzone badanie wskazuje na fakt, że Pamso przyciąga swoich klientów przede wszystkim smakiem i wysoką jakością wędlin. Większość respondentów zaopatruje się w pabianickie wyroby w sieci ponad 30 sklepów firmowych, które gwarantują pełen asortyment zawsze świeżych wędlin.