Wiadomości branży mięsnej

Sprawdzony drób - informacja

Najnowsze badania zrealizowane na zlecenie KRD-IG przez dwa niezależne ośrodki MillwardBrown SMG/KRC i TNS Polska pokazują, że kampania promująca certyfikat QAFP z logo „Sprawdzony drób” jest obecnie najbardziej rozpoznawalną kampanią promującą żywność. Coraz chętniej wybieramy produkty drobiowe ze znakiem jakości. Z badań wynika, że aż 70 % respondentów deklaruje chęć kupowania mięsa certyfikowanego QAFP. 1

Wśród kampanii poświęconych polskiej żywności najbardziej rozpoznawalną jest obecnie „Nowa Jakość w drobiarstwie”. Kampania promująca wysokiej jakości drób z certyfikatem QAFP (Quality Assurance for Food Products) podobała się aż 65% Polaków. Badania wykazały, że spot emitowany w ramach kampanii zna 45 % respondentów, a 35 % rozpoznaje logo z hasłem „Sprawdzony drób”.

 

Okazuje się, że kampania jest nie tylko najlepiej kojarzona, ale także najbardziej skuteczna. Znak QAFP cieszy się bowiem coraz większym zaufaniem wśród konsumentów.

Dobre, bo z certyfikatem

Badania potwierdziły, że certyfikowanie żywności jest odpowiedzią na wymagania współczesnych konsumentów. Aż 70 % Polaków uważa, że mięso drobiowe ze znakiem jakości jest przede wszystkim bezpieczne oraz spełnia wysokie standardy higieniczne i sanitarne. Blisko 70% Polaków deklaruje, że będzie kupować mięso drobiowe z certyfikatem QAFP. 45 % twierdzi, że certyfikowane mięso jest zawsze świeże i zawsze tej samej jakości.

Nie ulegamy stereotypom

Polacy nie obawiają się o jakość mięsa drobiowego. Aż 80 % twierdzi, że jest bezpieczne, ma wiele zastosowań, a ponadto jest proste i wygodne w przygotowaniu. Jak wykazały badania, mimo fali nieprawdziwych informacji o polskim drobiu, tylko 5% Polaków obawia się, że mięso drobiowe może zawierać chemiczne dodatki.

Polski drób ceniony na całym świecie

Prawie wszyscy Polacy (98%) jedzą mięso drobiowe, a niemal 2/3 z nich deklaruje, że jada je często. Polski drób docenili również Europejczycy. Od 2005 roku zwiększyliśmy eksport do UE aż dwunastokrotnie i obecnie znajdujemy się w ścisłej czołówce eksporterów mięsa drobiowego. W sumie wysyłamy już 30% całej polskiej produkcji. W 2012 roku

eksport drobiu na rynki światowe wynosił blisko 520 tys. ton ogółem. Najwięcej wysyłamy go do Niemiec (92 tys. ton), Wielkiej Brytanii (47 tys. ton) i Czech (51 tys. ton).2

Nowa Jakość w drobiarstwie

Sukces eksportowy drobiu to wynik ciągłego podnoszenia standardów. W  styczniu 2011 roku został wprowadzony System Gwarantowanej Jakości Żywności (QAFP), który stawia producentom wysokie wymagania. „W naszym systemie zapewniamy, że traktowanie zwierząt na fermie, ale też w transporcie musi spełnić jak najwyższe standardy, opisane w założeniach programu. Kontrola odbywa się przez niezależnych audytorów, certyfikujących zarówno producentów, hodowców, jak i dystrybutorów. System prowadzi do uwiarygodnienia produkcji, a przez to zapewnienia większego bezpieczeństwa. To, co robimy, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów” – mówi Tomasz Sandomierski, koordynator kampanii Nowa Jakość w drobiarstwie, promującej system QAFP.

Tematy: