Technologie przemysłu mięsnego

Wiadomości branży mięsnej

Sprawdzony drób - informacja

Najnowsze badania zrealizowane na zlecenie KRD-IG przez dwa niezależne ośrodki MillwardBrown SMG/KRC i TNS Polska pokazują, że kampania promująca certyfikat QAFP z logo „Sprawdzony drób” jest obecnie najbardziej rozpoznawalną kampanią promującą żywność. Coraz chętniej wybieramy produkty drobiowe ze znakiem jakości. Z badań wynika, że aż 70 % respondentów deklaruje chęć kupowania mięsa certyfikowanego QAFP. 1

Wśród kampanii poświęconych polskiej żywności najbardziej rozpoznawalną jest obecnie „Nowa Jakość w drobiarstwie”. Kampania promująca wysokiej jakości drób z certyfikatem QAFP (Quality Assurance for Food Products) podobała się aż 65% Polaków. Badania wykazały, że spot emitowany w ramach kampanii zna 45 % respondentów, a 35 % rozpoznaje logo z hasłem „Sprawdzony drób”.

 

Okazuje się, że kampania jest nie tylko najlepiej kojarzona, ale także najbardziej skuteczna. Znak QAFP cieszy się bowiem coraz większym zaufaniem wśród konsumentów.

Dobre, bo z certyfikatem

Badania potwierdziły, że certyfikowanie żywności jest odpowiedzią na wymagania współczesnych konsumentów. Aż 70 % Polaków uważa, że mięso drobiowe ze znakiem jakości jest przede wszystkim bezpieczne oraz spełnia wysokie standardy higieniczne i sanitarne. Blisko 70% Polaków deklaruje, że będzie kupować mięso drobiowe z certyfikatem QAFP. 45 % twierdzi, że certyfikowane mięso jest zawsze świeże i zawsze tej samej jakości.

Nie ulegamy stereotypom

Polacy nie obawiają się o jakość mięsa drobiowego. Aż 80 % twierdzi, że jest bezpieczne, ma wiele zastosowań, a ponadto jest proste i wygodne w przygotowaniu. Jak wykazały badania, mimo fali nieprawdziwych informacji o polskim drobiu, tylko 5% Polaków obawia się, że mięso drobiowe może zawierać chemiczne dodatki.

Polski drób ceniony na całym świecie

Prawie wszyscy Polacy (98%) jedzą mięso drobiowe, a niemal 2/3 z nich deklaruje, że jada je często. Polski drób docenili również Europejczycy. Od 2005 roku zwiększyliśmy eksport do UE aż dwunastokrotnie i obecnie znajdujemy się w ścisłej czołówce eksporterów mięsa drobiowego. W sumie wysyłamy już 30% całej polskiej produkcji. W 2012 roku

eksport drobiu na rynki światowe wynosił blisko 520 tys. ton ogółem. Najwięcej wysyłamy go do Niemiec (92 tys. ton), Wielkiej Brytanii (47 tys. ton) i Czech (51 tys. ton).2

Nowa Jakość w drobiarstwie

Sukces eksportowy drobiu to wynik ciągłego podnoszenia standardów. W  styczniu 2011 roku został wprowadzony System Gwarantowanej Jakości Żywności (QAFP), który stawia producentom wysokie wymagania. „W naszym systemie zapewniamy, że traktowanie zwierząt na fermie, ale też w transporcie musi spełnić jak najwyższe standardy, opisane w założeniach programu. Kontrola odbywa się przez niezależnych audytorów, certyfikujących zarówno producentów, hodowców, jak i dystrybutorów. System prowadzi do uwiarygodnienia produkcji, a przez to zapewnienia większego bezpieczeństwa. To, co robimy, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów” – mówi Tomasz Sandomierski, koordynator kampanii Nowa Jakość w drobiarstwie, promującej system QAFP.

Tematy:

Szukaj w Bazie Firm

Porady

Produkcja wędlin

portal mięsny

Do produkcji wędlin stosuje się następujące surowce: mięso wieprzowe lub mięso wołowe, ...

Czerwone mięso zwiększa ryzyko udaru

portal mięsny

Spożywanie około 102 gramów czerwonego przetworzonego mięsa dziennie zwiększa ryzyko udaru ...

Przepisy - Mięso

Stek z rostbefu w czerwonym winie i rozmarynie

portal mięsny

dwa duże steki z rostbefu z kością grubości około 2-2,5 ...

Szynka pieczona

portal mięsny

1.5-2 kg szynki wieprzowej 2 opakowania przyprawy do pieczenia 1 ...

Nasze portale

Portal Masarnie, Zakłady mięsne, wyposażenie zaopatrzenie masarni, ubojnie, sklepy mięsne, katalog firm, przemysł mięsny, mięso, wędliny, drób Portal Masarnie, Zakłady mięsne, wyposażenie zaopatrzenie masarni, ubojnie, sklepy mięsne, katalog firm, przemysł mięsny, mięso, wędliny, drób